مسئول سازمان بسيج هنرمندان استان:

علیزاده

صدور اندیشه های انقلاب اسلامی نیازمند ابزار هنر است

انقلاب اسلامي با داعيه جامعيت در تمام زمينه‌هاي فردي و اجتماعي، در مسير صدور انديشه‌ها و آرمان هاي متعالي خود، سخت نيازمند ابزار هنر است
کد خبر : 154
تاریخ انتشار : شنبه 21 فروردین 1400 - 4:50

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان:

صدور اندیشه های انقلاب اسلامی نیازمند ابزار هنر است

عهد خبر:

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان آذربایجان غربی ضمن تبریک روز بسیج هنرمندان و هفته هنر انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و نیز شهید بهروز مرادی که به عنوان شهید شاخص هنرمندان در سال ۱۴۰۰ معرفی شده است به تبیین برنامه های این سازمان در طول هفته پرداخت.
قاسم زاده علی در ادامه این گفت و گو، با یادآوری اینکه ۲۰ فروردین سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم شهید سیدمرتضی آوینی، روز بسیج هنرمندان و آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی است، عنوان کرد: انقلاب اسلامی با داعیه جامعیت در تمام زمینه‌های فردی و اجتماعی، در مسیر صدور اندیشه‌ها و آرمان های متعالی خود، سخت نیازمند ابزار هنر است؛ چرا که شرط اصلی ماندگاری هر پیام، جای گرفتن آن در قالب های هنری است و هنر، زبان مشترک همه انسان ها است.
او گفت: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به زیبایی و در بیانی نغز می فرماید: » شک نباید کرد که انقلاب به هنر نیازمند است و هنر انقلاب از آنجا که باید حامل مفاهیمی نو و قهراً ناآشنا باشد و از آنجا که باید با همه معارضه ها و خصومت هایی که هیچ انقلابی از آن مصون نیست، درگیر شود و ازآنجا که باید معارف نوین را در ذهن ها راسخ و ماندگار سازد، ناگزیر باید هنری ممتاز و فاخر و پیشرو باشد.«
زاده علی تصریح کرد: هنر و قالب‌های گوناگون آن در عصری که شاهد صف‌آرایی تمام عیارِ تفکر مادی در مقابل تفکر الهی و توحیدی هستیم اهمیت مضاعفی پیدا کرده و وظیفه مهمی در تبیین حقایق و مقابله با دشمنی‌ها دارد.
وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در یادداشتی برای جمعی از کارگردانان و بازیگران سیما در تاریخ ۲۵ آبان ۱۳۹۷ تأکید فرمودند که »جنگ نرم همه‌جانبه‌ دشمن، امروز قابل انکار نیست. با این‌حال، برخی آن را انکار می کنند و این خود نیز بخشی از جنگ نرم است. در این جنگ، هنرمندان و اهالی فکر و نظر، در حکم نیروهای مسلّح در جنگ سختند.« ، در ادامه خاطرنشان کرد: لذا کاری که از هنرمندان در این برهه انتظار می رود، مدیریت عرصه است؛ یعنی هنرمندان باید این میدان جنگ را ترسیم کرده و همه جنبه‌های آن را بررسی کنند و این با تولید آثار هنری متناسب میسر خواهد شد.
مسئول سازمان بسیج هنرمندان آذربایجان غربی با بیان وظیفه خطیر هنرمندان انقلابی و متعهد در عصر حاضر اذعان داشت: وظیفه هنرمندان ارزشی، تولید آثار هنری فاخر با تکیه بر واقعیت است تا به مخاطب این اجازه را بدهد در فضایی آزاد و براساس فطرت پاک انسانی خود، حقیقت مطلب را درک کند. لذا رسالت هنرمندان متعهد فراتر از سایر اقشار است و در فضای فرهنگی و رخدادهای مهم جامعه، هنرمند متعهد رسالت خود را به معنای واقعی کلمه باید ایفا نماید.
* بسیج هنرمندان پیشگام و پیشرو در فعالیت‌های جهادی
زاده علی افزود: سازمان بسیج هنرمندان به عنوان سازمان پیشگام و پیشرو در فعالیت‌های جهادی هنرمندان که در جریان سازی هنری در تمام برهه‌های انقلاب و تعالی هنر فاخر ایرانی اسلامی و شکل دهی جبهه هنری و ادبی انقلاب با تربیت هنرمندان تراز انقلاب اسلامی، گام‌های مؤثری برداشته است، دارای وظیفه و مأموریتی خطیر و رسالت محور است.
وی اضافه کرد: رویکرد اصلی سازمان بسیج هنرمندان استان آذربایجان غربی، ایجاد شبکه نخبگانی هنرمندان و توانمندسازی آنان در عرصه جنگ نرم است و امیدواریم که با عنایات حضرت حق بتوانیم در این راستا گام های مؤثری برداریم.
زاده علی در پایان عنوان کرد: با توجه به وضعیت شیوع بیماری کرونا در کشور و وضعیت قرمز برخی از شهرستان های استان از جمله ارومیه، برنامه های بزرگداشت این هفته با رعایت حداکثری شیوه نامه های بهداشتی برگزار خواهد شد، تجلیل از هنرمندان برجسته و متعهد استان، غبارروبی مزار شهداء و تجدید میثاق با آرمان های شهدای گرانقدر، دیدار با خانواده معظم شهدای هنرمند و دیدار و عیادت از هنرمندانی که در بستر بیماری هستند از جمله مهم ترین برنامه های اجرایی سازمان در هفته هنر انقلاب اسلامی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.