مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی خبر داد؛

اجرای ۱۳۶۳ کیلومتر شبکه گذاری گاز طبیعی در آذربایجان غربی طی سال گذشته

مدیر عامل شرکت گاز آذربایجان غربی گفت: طی سال گذشته بیش از یک‌هزار و 363 کیلومتر شبکه گذاری گاز طبیعی در استان اجرا شده است.
کد خبر : 207
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 فروردین 1401 - 8:33
اجرای ۱۳۶۳ کیلومتر شبکه گذاری گاز طبیعی در آذربایجان غربی طی سال گذشته

به گزارش صبح ارومیه به نقل از ارومیه نیوز، علیرضا شیخی با بیان این مطلب اظهار داشت: از مقدار شبکه گذاری اجرا شده در سال گذشته، ۲۱۳ کیلومتر مربوط به بخش شهری، یک هزار و ۸۰ کیلومتر مربوط به بخش روستایی و ۶۹ کیلومتر نیز مربوط به بخش صنعتی است.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی ادامه داد: اهمیت این حجم از شبکه گذاری گاز در آذربایجان غربی، زمانی مهم و ارزشمند محسوب می گردد که بدانیم اکثر روستاها و شهرهای باقی مانده استان در مناطق کوهستانی و صعب العبور قرار دارند و شبکه اجرا شده و خطوط تغذیه در دل رودها، دره ها و کوه های سر به فلک کشیده اجرا شده است.

شیخی با بیان اینکه تعدادی از روستاها به شهر تبدیل شده اند، افزود: با این تغییرات در تقسیمات کشوری، ضریب نفوذ گاز طبیعی در بین خانوار روستایی آذربایجان غربی به ۷۸ درصد و در بین خانوار شهری به ۹۹.۶ درصد رسیده که هدف کارکنان شرکت گاز استان، تبدیل کردن آذربایجان غربی به استان سبز کشور است.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی اعلام کرد: بسیاری از روستاها، خصوصاً روستاهای مرزی استان هم اکنون در دست عملیات گازرسانی قرار دارند که این امر نه تنها در امنیت مرزی و رفاه مرزنشینان تاثیرگذار است بلکه از قاچاق سوخت نیز جلوگیری کرده و به اقتصاد کشور کمک می کند.

وی در پایان، خاطر نشان ساخت: در همین راستا، دولت نیز باید توجه ویژه ای برای گازرسانی به مناطق مرزی کشور داشته باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.